DG Internetbureau | Online Recruitment Campagnes
18404
page,page-id-18404,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

Creatieve Online Recruitment Campagnes

DG Internetbureau ontwikkelt creatieve online recruitmentcampagnes om vacatures onder de aandacht te brengen van een doelgroep. Zo trekken we met originele concepten de aandacht, gebruiken we onze kennis van online marketing om (zeer specifiek) te targetten en optimaliseren we landingspagina’s.

 

Het resultaat? Kwalitatieve sollicitaties, bereiken van de latent werkzoekenden en een enorme boost van uw ‘Werkgeversimago’. 

 

Recruitment ondergaat een enorme verandering. De traditionele kanalen (de jobsites zoals o.a. Monsterboard) zijn verzadigd en leveren steeds minder resultaat, in zowel kwaliteit als volume. Het gevolg? Recruiters moeten op zoek naar nieuwe kanalen voor geschikte kandidaten. En steeds vaker weten ze hierbij de weg te vinden naar de alsmaar groeiende mogelijkheden van ‘Online’.

 

Deze trend was bij DG Internetbureau al in 2013 zichtbaar. Steeds meer aanvragen kwamen uit de hoek van Recruitment (van zowel corporate recruiters als bureaus). Soms om advies, soms om een carrièresite (een zogenaamde ‘Werken-bij website’) en soms om een creatieve online recruitmentcampagne. En vaak om een combinatie.

 

Door partnerships te vormen (met o.a. de landelijk opererende personeelsintermediar Careermaker) hebben wij ons kunnen ontwikkelen tot een specialist op het gebied van creatieve online recruitmentcampagnes.

Targeting, match en kwalitatieve sollicitaties

De online wereld kent ongekende mogelijkheden voor targeting. Door onze jarenlange ervaring als online marketeers weten wij dit als geen ander. Aan de hand van uw beschrijving van de doelgroep zijn wij in staat de creatieve online recruitmentcampagne uiterst specifiek te segmenteren. Deze targeting zorgt voor kwalitatieve sollicitaties en een optimale match.

Latent-werkzoekenden en volumes

De meest gebruikte kanalen door recruiters zijn veelal de vacaturesites (zoals jobbird en monsterboard). Deze aanpak is vooral gericht op de actief-werkzoekenden. Inmiddels zijn deze kanalen verzadigd en loopt de kwaliteit en kwantiteit van kandidaten hieruit sterk terug.

Onze online recruitmentcampagnes worden ingezet op kanalen zoals Google, Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram. Hierdoor bereiken wij een veel grotere doelgroep, waaronder de latent werkzoekenden. Dit maakt het mogelijk om hogere volumes te realiseren.

Werkgeversimago

In de strijd om talent speelt het werkgeversimago een essentiële rol. Het is daarom belangrijk dat uw organisatie zichzelf in de markt zet als aantrekkelijke werkgever. Onze creatieve online recruitmentcampagnes dragen hier sterk aan bij. Met een origineel concept, krachtige visuals en pakkende teksten zorgen wij dat u opvalt en ‘geluid maakt’ binnen uw doelgroep.  U zult merken dat deze aanpak leidt tot likes, shares, tags, retweets en aandacht voor uw organisatie als werkgever.

Meer weten?

Graag vertellen wij u meer over de mogelijkheden van een creatieve online recruitmentcampagne. In een persoonlijk gesprek bespreken we best-practices, succes cases en mogelijkheden voor uw organisatie.

Meer diensten

Cases

Social MediaBazen Gezocht!
Social MediaBazen Gezocht!
Carrière in de lift
Carrière in de lift

Meer weten? Neem contact op!