“30% growth. We did it.”

Showcase Applikon

Door de coronacrisis liep het rendement op traditionele beursbezoeken terug. Applikon moest op zoek naar nieuwe manieren om de doelgroep te bereiken. Online marketing was tot dan toe een relatief onbekend terrein. Er was een website, maar geen online strategie. Omdat Applikon nauwelijks ervaring had met online marketing, ontstond de behoefte aan een strategische partner. Een goede keuze om met ons de samenwerking aan te gaan.

De naamsbekendheid is enorm gegroeid en het websiteverkeer is met 30% toegenomen. Er zijn meerdere leads binnengekomen waaruit nieuwe samenwerkingen zijn ontstaan.

What should we achieve for you

Doelstelling campagne

  • Naamsbekendheid vergroten;
  • Lead generation;
  • Meetbaar en inzichtelijk maken resultaten;
  • Strategische online marketing partner.

Bringing science to life

Over Applikon

Applikon Biotechnology ontwikkelt en levert geavanceerde bioreactor-systemen voor de productie van vaccins, antilichamen en weefsels in de farmaceutische industrie. Daarnaast levert het enzymen, voedsel, chemicaliën en bio-plastics voor industriële biotechnologie. Het in Delft gevestigde Applikon is één van de wereldleiders in de branche. Het doel is om voortdurend nieuwe biotechnologie op de markt te brengen. Applikon promoot met trots dat ze gaan voor een verbeterde kwaliteit van het leven.

Book more qualified meetings

LinkedIn

Voor de internationale campagne is er gekeken in welke gebieden het vaakst problemen voorkomen rondom melanoom huidkanker. Uit de selectie zijn de Verenigde staten, Verenigd Koninkrijk en diverse Europese landen overgebleven. In deze gebieden is de behoefte aan producten van Applikon het grootst. Vervolgens is er gekeken waar de doelgroep zich bevindt. Na onderzoek is er geconcludeerd dat bedrijven in de farmaceutische industrie vaak in clusters bij elkaar zitten. Deze specifieke locaties / campussen zijn gebruikt om de targeting in te stellen.

Een invalshoek die is gebruikt is targeting op basis van functietitel en bedrijfstak. Dit zijn de laboranten in de farmaceutische industrie. Hieruit zijn meerdere nieuwe samenwerkingen ontstaan.

Om tot maximaal resultaat te komen is samenwerken en gebruikmaken van de expertise van de klant essentieel. Op basis van input van Applikon zijn er bedrijven als potentiële afnemers gecategoriseerd en is deze lijst ingeladen in LinkedIn. Om alleen relevant verkeer te genereren is de targeting nog scherper gemaakt en zijn beslissingsnemers in de organisatie overgebleven die affiniteit hebben met ons onderwerp.

In de biotechologie zijn de orderwaardes significant waardoor leads veel waard zijn. De verkoopcyclus is vrij lang en de drempel om tot een aankoop over te gaan is groot. Door middel van een leadmagnet “Trial aanvraag” zijn er meerdere leads binnengekomen en hebben we de drempel tot een conversie verlaagd.

Visibility at the right moment

Search advertising

Na uitvoerig zoekwoordenonderzoek is achterhaald op welke zoekwoorden er volume zit en op welke zoekwoorden Applikon gevonden wil worden. Er is onderscheid gemaakt tussen low-intent, medium-intent en high-intent zoekacties. Vervolgens zijn er advertenties opgemaakt en is de targeting steeds scherper gemaakt, waardoor er alleen relevant verkeer binnenkomt.

Here we are

Display advertising

Om producten die minder bekend zijn in de markt onder de aandacht te brengen is display advertising ingezet. Door zichtbaar te zijn met advertenties op websites die de doelgroep bezoekt is de naamsbekendheid significant verhoogd.

A couple impressions

Applikon

Mockups website DG (3)
Mockup Applikon (4)

Get in touch

Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

    Met het invullen van deze gegevens geef ik toestemming aan DG Internetbureau om mijn gegevens te verwerken, op de manier zoals beschreven is in de privacyverklaring.