Shift focus, new way to go

Showcase MMID

Waar MMID vóór de coronacrisis voornamelijk haar potentiële klanten enthousiasmeerde via traditionele events, was dat in 2020 niet mogelijk. Er moest een verschuiving plaatsvinden naar online om de continuïteit van de onderneming te waarborgen. Een goede reden om met DG internetbureau de handen ineen te slaan en op zoek te gaan naar effectieve manieren om leads te genereren.

Met het generen van meer dan 50 kwalitatieve leads, meerdere nieuwe samenwerkingen en een veel hogere ROI is de online transitie een doorslaand succes.

What should we achieve for you

Doelstelling campagne

  • Transitie offline naar online acquisitie;
  • Lead generation;
  • Meetbaar en inzichtelijk maken ROI online vs. offline;
  • Strategische partner.

Achieving value together

Over MMID

MMID ontwikkelt producten, met name in de medische industrie. Ondertussen heeft het van oorsprong Delftse MMID een groot klantportfolio, verspreid over meerdere landen wereldwijd. Meer dan 75 specialisten zijn dagelijks op zoek naar nieuwe innovatieve producten.

Book more qualified meetings

LinkedIn

LinkedIn is hét platform voor zakelijk gebruik en is door de scherpe targeting en slimme lead generation forms interessant om bij de doelgroep onder de aandacht te komen. MMID focust zich voornamelijk op de B2B-markt. De keuze voor LinkedIn was dan ook snel gemaakt. Er is een internationale campagne opgezet in Duitsland, Amerika en Nederland.

Om kwalitatieve leads te genereren is er een informatief webinar opgezet met aanbevelingen om producten sneller te ontwikkelen en de time-to-market te verkorten. Ter promotie van dit webinar zijn er verschillende advertentieformats gebruikt.

Met een scherpe targeting en creatieve invalshoeken schieten we niet met hagel, maar richten we ons heel specifiek op een bepaalde doelgroep. Het mediabudget wordt hiermee optimaal ingezet.

Er zijn A/B-testen uitgevoerd om maximaal resultaat te halen. Er zijn verschillende advertentieformats, doelgroepen, visuals en advertentieteksten getest. Niet-relevant verkeer is uitgesloten en advertenties verder geoptimaliseerd.

De grootste successen zijn gehaald met de lead generation forms van LinkedIn. Door de landingspagina te elimineren en het lead generation formulier van LinkedIn te gebruiken wordt het achterlaten van contactgegevens voor de gebruiker eenvoudiger.

Visibility at the right moment

Google ads

Het is belangrijk om zichtbaar te zijn op het moment dat een potentiële klant op zoek is naar een oplossing. Met Google ads zoekmachine advertenties zijn we hierop ingesprongen.

We hebben verschillende advertenties gedraaid, elk gericht op een andere niche. De ads campagnes leverden diverse interessante aanvragen op.

You’ve got mail

E-mail marketing

Tot slot wilden we ook nog iets doen met koude prospects. De contactgegevens zijn in het verleden al verzameld en het zou zonde zijn om deze database te negeren.

Er is een een e-mail campagne opgezet om de koude leads in warme leads om te zetten. Momenteel is MMID met een aantal van deze voormalig koude prospects in gesprek.

A couple impressions

MMID

1
Mockup MMID (6)

Get in touch

Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

    Met het invullen van deze gegevens geef ik toestemming aan DG Internetbureau om mijn gegevens te verwerken, op de manier zoals beschreven is in de privacyverklaring.