Maritime
We design and create Digital growth strategies
Betrouwbare klantgerichte oplossingen met
uitmuntende service
Shift focus, new way to go
Showcase MMID
Met het generen van meer dan 50 kwalitatieve leads, meerdere nieuwe samenwerkingen en een veel hogere ROI is de online transitie een doorslaand succes.
Waar MMID vóór de coronacrisis voornamelijk haar potentiële klanten enthousiasmeerde via traditionele events, was dat in 2020 niet mogelijk. Er moest een verschuiving plaatsvinden naar online om de continuïteit van de onderneming te waarborgen. Een goede reden om met DG internetbureau de handen ineen te slaan en op zoek te gaan naar effectieve manieren om leads te genereren.
Achieving value together
MMID | Integrated Product Development Agency
MMID ontwikkelt producten, met name in de medische industrie. Ondertussen heeft het van oorsprong Delftse MMID een groot klantportfolio, verspreid over meerdere landen wereldwijd. Meer dan 75 specialisten zijn dagelijks op zoek naar nieuwe innovatieve producten.
Wij ontwerpen & ontwikkelen krachtige webapplicaties en -sites, bedenken & implementeren aansprekende online marketingcampagnes en creëren & beheren inspirerende content. Met een duidelijke strategie en een data-gedreven aanpak helpen we organisaties aan digitale groei en maken we ze online succesvol.
How can we help
Doelstelling campagne
Transitie offline naar online acquisitie;
Lead generation;
Meetbaar en inzichtelijk maken ROI online vs. offline;
Strategische partner.
Book more qualified meetings
LinkedIn is hét platform voor zakelijk gebruik en is door de scherpe targeting en slimme lead generation forms interessant om bij de doelgroep onder de aandacht te komen. MMID focust zich voornamelijk op de B2B-markt. De keuze voor LinkedIn was dan ook snel gemaakt. Er is een internationale campagne opgezet in Duitsland, Amerika en Nederland.
Om kwalitatieve leads te genereren is er een informatief webinar opgezet met aanbevelingen om producten sneller te ontwikkelen en de time-to-market te verkorten. Ter promotie van dit webinar zijn er verschillende advertentieformats gebruikt.
Met een scherpe targeting en creatieve invalshoeken schieten we niet met hagel, maar richten we ons heel specifiek op een bepaalde doelgroep. Het mediabudget wordt hiermee optimaal ingezet.
Er zijn A/B-testen uitgevoerd om maximaal resultaat te halen. Er zijn verschillende advertentieformats, doelgroepen, visuals en advertentieteksten getest. Niet-relevant verkeer is uitgesloten en advertenties verder geoptimaliseerd.
De grootste successen zijn gehaald met de lead generation forms van LinkedIn. Door de landingspagina te elimineren en het lead generation formulier van LinkedIn te gebruiken wordt het achterlaten van contactgegevens voor de gebruiker eenvoudiger.
Visibility at the right moment
Google Ads
Het is belangrijk om zichtbaar te zijn op het moment dat een potentiële klant op zoek is naar een oplossing. Met Google ads zoekmachine advertenties zijn we hierop ingesprongen.
We hebben verschillende advertenties gedraaid, elk gericht op een andere niche. De ads campagnes leverden diverse interessante aanvragen op.
You’ve got mail
E-mail marketing
Tot slot wilden we ook nog iets doen met koude prospects. De contactgegevens zijn in het verleden al verzameld en het zou zonde zijn om deze database te negeren.
Er is een een e-mail campagne opgezet om de koude leads in warme leads om te zetten. Momenteel is MMID met een aantal van deze voormalig koude prospects in gesprek.
You’re in good company
Bekijk onze cases
Ontdek hoe we andere organisaties hebben geholpen met uitdagingen en ambities. In onze cases lees je meer over doelstellingen, werkwijze en resultaten.